Pozdravljeni dragi bralci!

Otok Karpathos je eden od mnogih grških otokov, ki privablja turiste od marsikod. Nahaja se med otokoma Crete in Rhodes (na jugo-vzhodnem predelu Grčije) in do sedaj sem imela kar dvakrat priložnost, da sem ga obiskala. Še ne preveč oblegan otok ponuja možnost umirjenega dopusta, kar omogočajo tudi posamezne oddaljene plaže, sicer pa se lahko dopust popestri s kakšnim izletom, je pa otok vsekakor zelo priljubljen pri windsurferjih, kajti na jugu otoka so zanje idealni pogoji.

Potovanja so sicer na splošno včasih bolj ... včasih pa tudi manj obarvana z raznimi doživljaji. V nadaljevanju si lahko preberete moje oziroma najine dogodivščine iz tega čudovitega otoka ... hkrati prilagam tudi podrobnejše opise nekaterih krajev, različne informacije, ki bi morda tudi vam lahko prišle prav, priložene pa so tudi fotografije z imeni krajev, zalivov, plaž...

Trenutno se nahajte v rubriki "Potopisni blog" (opis dogodivščin...potopis)  ... Če želite splošne informacije o otoku Karpathos lahko kliknete na spodnjo povezavo (na sliki) ... lahko pa jih poiščete sami pod rubriko "Grčija" ... ta je nadalje razdeljena na posamezne otoke...

Želim vam prijetno branje ... in prisrčen pozdrav!Heart ... Ljubica Love

Splošne informacije o otoku Karpathos lahko najdete na tej povezavi ...

Potovanja, raziskovanja in doživljaji na otoku Karpathos !!!

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Jan. 12, 2018

…Prihod…

Kadar govorimo o dopustu na morju imamo Slovenci v mislih običajno hrvaško obalo, morda pomislimo tudi na katero od slovenskih obmorskih mest, manj pa se jih odloča za dopustovanje drugje… v bolj oddaljenih deželah. To doživetje sem tudi sama odkrila šele leta 2007, ko sem prvič dopustovala izven »naših okvirjev«.
Ta dopust je bil precej drugačen. Kot prvo, pot z avtomobilom oziroma nadaljevanje z avtobusom do letališča je bila precej krajša, kot smo bili sicer vajeni na potovanjih proti morju, … to mi je bilo zelo všeč. Big Grin Na letališču smo sicer morali malce čakati ampak čas je ob stikanju po trgovini duty-free-shop hitro mineval. Sledilo je vkrcanje na letalo in ….. pooleeet proti Karpathosu. Wow
Glede na moje predhodne izkušnje z letenjem ni bilo tako slabo, za vse tiste, ki še niste leteli bi morda lahko dala prispodobo, da je občutek letenja podoben vožnji z avtobusom po naših cestah, kjer se na vsake toliko avtobus »spotika« na zaflikanem asfaltu…. Takšni tresljaji se na letalu dogajajo zaradi turbolence…. To je to… nič strašnega, le skozi okno ne smeš gledati, če te je strah. Blink  In če sem že pri primerjavah je letenje včasih skoraj bolj umirjeno kot vožnja po naših cestah.  Blush
Kmalu po vzletu začnejo stevardese streči s sendviči in pijačo in zaradi prostorske stiske in majhne mizice, kjer si moraš zorganizirati prostor za sendvič, pijačo in po možnosti še za vročo kavico, pač poskušaš paziti, da se ne poliješ….seveda se s tem malce zamotiš in pozabiš na let in vse ostalo. Big Grin Skratka, čas na letalu kar hitro mineva, sploh, če imaš v družbi prijetne sogovornike, navsezadnje, letala vzletajo iz slovenskega letališča (po novem tudi iz Maribora, ne samo iz Ljubljane) in običajno je na njem več Slovencev.
Sedež na letalu si predhodno včasih lahko izbereš, če je še seveda dovolj prostora….zame je najboljši pri oknu in če je vreme ustrezno in seveda okno dokaj čisto, si nagrajen s krasnim razgledom, sploh ob vzletu in pristankuWow.
Torej… če se vrnem nazaj…naša zračna pot se je  po približno dveh urah zaključevala in letalo je uspešno pristalo na manjšem otoku imenovanem Karpathos, ki sem ga seveda »prečekirala« še pred pristankom, ampak bolj ko sem gledala skozi okno letala in se kasneje ozirala po letališču, bolj sem se spraševala, kje smo mi to pristali…. Na koncu sveta? Sad Letališče je bilo staro, »oguljeno«, del letališča pa je bilo kot na gradbišču in sploh nisem imela občutka, da sem prišla na dopust. Sedaj po toliko letih se je zadeva precej spremenila, saj so medtem zgradili novo letališče, ampak takrat ob našem prihodu je bila situacija pač takšna. Confused
Skratka… prevzeli smo kovčke in slovenska vodička nas je usmerila proti avtobusu.
Zelo me je zanimalo, kaj nas čaka … Kovčke nam je šofer avtobusa pomagal pospraviti v prostor za prtljago, nato pa smo krenili. Pokrajina ob letališču je bila precej pusta, saj so ravnico tu in tam pokrivali le posamezni grmički in ker je ta predel precej ozek smo lahko videli tudi obalo… zalivčke, na katerih sem opazila kar nekaj windsurferjev. Izvedeli smo, da je zaradi konstantnega vetra ta predel otoka zelo priljubljen pri kajterjih in windsurferjih… imajo namreč idealne pogoje in zalivčki so temu primerno urejeni.
Skratka … naša vožnja se je nadaljevala v smeri proti severu in pred nami se je prikazalo prvo letovišče ... Ammopi.Wow Pogled na okolico je bil sedaj že veliko lepši…. hoteli, apartmaji, gostišča ter seveda krasna plaža s čudovito barvo morja, kolikor sem pač med vožnjo uspela ujeti. Ob privlačnem hotelu je bil naš prvi postanek in izstopilo je nekaj turistov. Vožnjo smo nato nadaljevali proti glavnemu mestu Pigadia, kjer se je nahajal naš hotel. Po nekaj kilometrih se je cesta začela spuščati po strmini navzdol in pred nami se je odprl pogled na del mesteca, ob katerem so se od sonca obsijane bele stavbe kar bleščale. Kot sem kasneje ugotovila, so stavbe po celotnem otoku pretežno v beli barvi, prav tako uličice. Pigadia leži v večjem zalivu na vzhodni strani otoka, ob katerem se v velikem loku razprostira plaža. Prispeli smo do centra in po nekaj postankih smo končno prispeli tudi do našega hotela. Pred nami je stala preprosta stavba, rahlo zaokrožena z velikimi steklenimi površinami, pred katero pa se je nahajal ne tako majhen bazen. S prtljago smo se napotili proti recepciji, kjer nas je pričakal vesel, razigran in zelo prijazen hotelir, ki si je medtem, ko nas je vpisoval celo prepeval. WhistleTo sem prvič doživela… in moram priznati, da je bila ta sproščenost prava dobrodošlica za nas prišleke. No, pa sem končno dobila pravi občutek, da sem na dopustu.Big Grin

Kaj smo doživljali v naslednjih dneh sledi kmalu….

…. Do takrat pa prisrčen pozdravčekHeart … Ljubica

Jan. 19, 2018

….Mesto Pigadia in prva grška kulinarična pokušina …

Po prihodu na otok Karpathos in namestitvi v hotelu je padla odločitev, da si najprej ogledam mestece Pigadia, ki sem ga prej radovedno opazovala med vožnjo z avtobusom. Sprehod od hotela do centra je sicer trajal malce dlje, saj se je naš hotel nahajal ob mestu, ampak je bila pot kar zanimiva. Wow
Center mesteca se nahaja blizu pristanišča in tlakovane uličice so bile nabito polne majhnih trgovinic z raznoliko ponudbo od spominkov, domačih izdelkov, začimb, oblačil, modnih dodatkov, nakita … in še in še. Trgovinice so imele v poznih popoldanskih urah pa do poznega večera svoje izdelke razstavljene tudi na zunanjih površinah, tako da so že tako ozke ulice bile še ožje {#smileys123.tonqueout} … še bolj napolnjene, zlasti zvečer, kot sem kasneje ugotovila, ko so se turisti sprehajali med trgovinami in si ogledovali ponudbo.Confused
Poleg trgovinic je bila seveda po ulicah pestra ponudba tudi raznolikih tavern, kot jim pravijo, kar sem pravzaprav želela najprej tudi preizkusiti …{#smileys123.tonqueout}malce se mi je namreč že oglašal želodec .Wink Pot je vodila po uličicah v smeri proti morju in ob obali so se vrstile taverna za taverno. Ob iskanju ustrezne lokacije smo se seveda srečevali tudi z »novimi prišleki«, s katerimi sem se spoznala že na ljubljanskem letališču in se seveda zopet zapletla z njimi v pogovor. Smile

Ker še do takrat nisem v življenju poskusila grške kuhinje, sem to vsekakor sedaj morala popraviti Wow in si naročila gyros, tradicionalno grško jed. To je bilo zame seveda nekaj novega….drugačnega. Bogat okus pravega grškega gyrosa se nikakor ne more primerjati s tistim podobnim, ki ga dobimo pri nas….Blush Seveda sem v naslednjih dneh preizkusila še druge jedi, kot so grška solata s pravim feta sirom in njihovim olivnim oljem… zelo okusna,{#smileys123.tonqueout}pa še druge njihove tradicionalne jedi, kot so pastitsio,  moussaka, pa seveda tzatziki, narejen iz grškega jogurta, kumar in česna. Njihovim jedem dajejo polni okus bogate začimbe in različni dodatki, ki prebudijo še tako zaspane brbončiceLove … njami Big Grin
Najboljši gyros na sploh sva kasneje jedla na otoku Chios… ni ga boljšega… ampak o tem drugič.

Skratka….takrat sem prvič poskusila grško kuhinjo in bila mi je zelo všeč. Ker smo imeli precej pozen let, saj smo v hotel prispeli šele pozno popoldan, je bil večer že skoraj pred vrati….. sledil je sproščen sprehod po ulicah in ogled vsega, kar imajo.. Wow

Mestece  Pigadia mi je bilo všeč…. ni bilo preveliko, ravno pravšnje, da smo si ob večerih lahko »dali duška« ob sprehodih po uličicah polnih trgovinic ter tavern in kavarn, kjer nas je ponekod spremljala tudi grška glasba ali pa smo posedali v kateri od kavarn ob morju, iz katerih je bil pogled na osvetljen obmorski del mesteca in nas hkrati spremljal šum morja.Love

V naslednjih dneh sem spoznavala mesto in moram priznati, da sem se počutila prav prijetno... seveda so k temu pripomogli tudi zelo prijazni domačini, kjer smo se povsod počutili resnično dobrodošlo.

Ob prihodu nam je vodička dala napotke za skupni sestanek v enem od hotelov in tam smo se naslednji dan tudi dobili. Dala nam je informacije glede izposoje avtomobilov, za tiste, ki bi želeli po otoku, ter seveda seznam izletov z ladjico. Presenečena sem bila glede organizacije različnih vsakodnevnih izletov z ladjicam. Torej, tudi to bo potrebno preizkusiti… Big Grin

….kar vam razkrijem naslednjič….

…. Do takrat pa prisrčen pozdravHeart … Ljubica

Morda še en nasvet: Na otoku Karpathos je največ turistov meseca julija in v začetku avgusta, če se želite izogniti gneči, je bolje, da odpotujete v drugi polovici avgusta ali še kasneje, vendar otok na splošno ni tako turistično oblegan kot nekateri drugi.

Jan. 26, 2018

….izlet z ladjico …

Na otoku Karpathos je največje pristanišče v glavnem mestu Pigadia. Vsako jutro so se v tem pristanišču ob pomolu valovom predajale ladjice v starinskem stilu okrašene z napisi, kam so namenjene in čakale turiste, da se vkrcajo in skupaj z njimi odplujejo v »pustolovščino«. Smile Tistega julijskega dne smo med njimi bili tudi mi, bil je 15. julij leta 2007. Big Grin
Vkrcali smo se na ladjico, na kateri je pisalo » Achata, Kyra Panagia, Apella»….. to so seveda najlepše plaže ob vzhodni obali otoka Karpathos in ker smo bili med zadnjimi je ladjica po našem vkrcanju kmalu odplula.
Sončni žarki so nas zjutraj prijetno greli, vsaj meni je zelo ugajalo, saj je bila ura za nas turiste še kar nekako zgodnja in ob plovbi je ves čas pihljalo, zato smo bili nekateri potniki še malce oviti v razne rute, nekateri pa so imeli na sebi celo jopice ali kaj podobnega.UnsureWow
Ladjica je počasi zapuščala pristanišče in čez zaliv plula v smeri proti severu. Iz daljave smo še lahko opazovali mesto, kako se oddaljuje, nato smo bočno pluli mimo pečin ob vzhodni obali, ki so se strmo dvigale iz morja. Morje je bilo tisti dan mirno in plovba je bila zelo prijetna. Med skalami smo po daljšem času videli prvo od treh plaž… manjšo osamljeno plažo Achato, na kateri se je od sonca bleščal svetel pesek. Če nas ne bi opozorili nanjo, bi jo lahko hitro zgrešili, saj se je med skalami in grmički kar malce skrivala, poleg tega je bila prazna. Ladjica je plula naprej in kmalu smo prispeli do naslednje plaže imenovane Kyra Panagia….čudovita plaža v manjšem zalivu, nad katero je med zelenjem bilo opaziti nekaj belih stavb, v ozadju pa gorska pokrajina….malce nenavaden prizor za tako majhen otok. Unsure Morje je bilo tu čudovite barve, voda kristalno čista in ker je imela ladjica tu krajši postanek, so tisti željni kopanja poskakali v vodo in se tako malo ohladili, sonce je namreč že začelo kazati svojo moč. Big Grin Plovbo smo kmalu nadaljevali do naše ciljne plaže, to je bila Apella, kjer smo imeli nekajurni postanek s piknikom. Ladjica je pristala v kotu zalivčka ob skali, nas pa so pospremili iz nje in nam dali napotke glede piknika in odhoda. Člani posadke so začeli s pripravami na piknik, mi pa smo medtem šli v raziskovanje.{#smileys123.tonqueout}
Apella je samotna plaža, odmaknjena od naselij s čudovito kristalno čistim morjem v turkizno-modrih odtenkih, v katerem se je videla vsaka skala, še celo najmanjši kamen. Ob svetli plaži se je zdelo že skoraj kot da smo na Maldivih. BlushBig Grin Plaža se je v rahlem loku zajedala v zaliv, na koncu katere pa je na pobočju nad morjem stala edina stavba … manjša restavracija. Vsekakor se je bilo potrebno povzpeti do nje. Pot je vodila od plaže sprva po stopničasto urejenih skalah in nato stopnice do vrha. Ker je sonce takrat že pokazalo, kaj zmore, se je pot zdela precej dolga Blink ampak trud je bil poplačan s čudovitim razgledom na morje in delom zaliva, kjer nas je čakala ladjica. Love Restavracija je bila glede na odmaknjenost plaže navsezadnje dokaj velika in je imela kar pester izbor jedi ... ter seveda hladno pijačo. Smile
Trenutki ob posedanju v restavraciji in kasneje v uživanju ob tako čudoviti plaži so bliskovito minevali in seveda prišel je čas, ko se je bilo potrebno vkrcati na ladjico….žal. Wink  Odpluli smo nazaj proti Pigadiji, kamor smo prispeli v poznih popoldanskih urah,  sledila je večerja in kasneje seveda ob pijači obujanje spominov na čudovit izlet.Love
Kot vsak večer je bil tudi tokrat obhod po ulicah mesteca Pigadia obvezen. Big Grin

…. Več naslednji petek …..

…. Do takrat pa prisrčen pozdravHeart … Ljubica

Ps. Če boste kdaj potovali na otok Karpathos vam priporočam izlet na plaže vzhodne obale otoka. Informacije lahko dobite kar v pristanišču ... ko se ladjice vrnejo iz izleta so namreč ves večer v pristanišču (pa seveda vse do jutra… do odhoda Smile), na njih tudi piše, na kateri izlet so namenjene, na razpolago so različni izleti, karte pa lahko kupite direktno na ladji na dan izleta.

Feb. 2, 2018

….Amoopi Bay …

Mestna plaža v Pigadiji na otoku Karpathos je bila sicer zelo velika, saj se je razprostirala kar dobra dva kilometra v zalivu, ob katerem so stali tudi večji hoteli z urejenimi predeli plaže, opremljenimi z ležalniki, vendar to ni bilo tisto, kar sem iskala…. Cool "Glede na to, da sem na grškem otoku, se želim kopati v turkizno-modrem morju. Smile !!!" … sem premlevala v glavi. Blush
Ob prihodu na otok Karpathos smo se zapeljali najprej do letovišča Amoopi, kjer je šofer avtobusa odložil nekaj turistov, takrat smo od daleč lahko videli čudovito plažo… torej, gremo jo pogledat od blizu. Big Grin
Ker je bila med Pigadio in letoviščem Amoopi Bay redna avtobusna povezava, je bila to najugodnejša rešitev.

Tako kot Pigadia se tudi Amoopi nahaja na vzhodnem predelu otoka in se razprostira v več manjših zalivih, kjer so različne plaže… prodnate ter peščena … vse s kristalno čistim morjem. Ob obali je bila speljana lepo urejena pot ... ta je vodila do ogromne skale, ki se je postopoma ugrezala v morje. Potka se je počasi vzpenjala malce višje nad morjem in ponujala razgled na večji del okolice, kjer je bilo videti kar nekaj manjših hotelčkov, med njimi sem opazila tudi novogradnje… "letovišče se torej širi", sem pomislila… Smilesicer pa to ni bilo gosto naseljeno letovišče, tam je stala le še cerkvica, zraven nje kavarna-slaščičarna in ob večji plaži taverna ter manjša trgovinica. Morda je stala še kje kakšna kavarna, ki pa je tisti trenutek nisem opazila. {#smileys123.tonqueout}
Skratka…. med vsemi ponujenimi plažami je bila seveda zame tista peščena prava izbira. Big Grin
Čeprav je bila plaža polna in ležalniki zasedeni do zadnjega, tako do si komaj prišel do njega, me to ni motilo….videla sem le peščeno plažo in turkizno morje. Wow
Plaža v Amoopiju je bila resnično čudovita. Svetla peščena mivka se je postopoma spuščala pod morsko gladino, prekrasna barva morja pa te je kar vabila, da si moral zaplavati v njej, za kar se je bilo potrebno sprehodit globje v morje, saj je bila voda še po nekaj metrih zelo plitka. BlushSmileMehka mivka se je v vodi ob vsakem koraku prijetno gnetla med prsti nog, čista voda pa je ves čas dopuščala pogled na morsko dno, kjer sem lahko videla tudi odsev sončne svetlobe, ki se je poigraval pod vodno gladino. Voda je bila ravno prav topla, (tik ob plaži morda že malce preveč ogreta Big Grin ), v globini pa so se občasno občutili hladnejši vali, ki so ga prinašali morski tokovi. Mini blazinica za »lebdenje« na morski gladini je bila zame obvezen del opreme in tokrat sem jo izkoristila, kolikor se je pač dalo, Love ampak sonce me je sčasoma pregnalo v senco… pod ležalnik, ki pa ni bil ravno v veliko pomoč, saj je bilo pod njem prav tako zelo vroče.Cool
Ob plaži je bila pokrita restavracija… seveda nabito polna, saj je bila hkrati (poleg seveda prijetno hladne pijače) tudi pribežališče pred žgočim soncem Blush, čeprav je bilo vroče povsod… mislim resnično vroče. BlinkBig Grin
Ta dan je mineval ob poležavanju in vsestranskem srkanju opojnosti čudovitega morja,Love …vse skrbi so bile tisti trenutek pozabljene, obstajali so samo tisti trenutki… tisti dan, kar je seveda zelo prijalo vsem čutom, kar jih premorem. LoveSmileLove

…. več naslednji petek …. Smile

…. Do takrat pa prisrčen pozdravHeart … Ljubica

Feb. 16, 2018

... z avtomobilom po otoku …

Otok Karpathos sicer ni tako velik, ampak za ogled določenih zanimivosti si je bilo potrebno izposoditi vozilo, saj rednih povezav nekako ni bilo.

Vožnja iz mesta Pigadia v severni smeri, oziroma drugače povedano, pokrajina severno je bila čisto nasprotje od tiste, ki smo jo videli ob prihodu od letališča do mesta. ShockedHribi, ki so postajali čedalje višji, so bili poraščeni z visokim zelenjem, barvite skale pa so povezovale cesto s pokrajino. Čudovite barve so ustvarjale idilično pokrajino ... živo oranžne in belo-sive skale so dajale podlago svetlo zelenim borovcem, v ozadju pa modro nebo brez oblačkov in seveda modro morje. Zaradi močne sončne svetlobe so bile barve še toliko bolj izrazite ... Čudovito !!! SmileBila sem prijetno presenečena, kajti kaj takega nisem pričakovala. Cesta obkrožena z borovci, ponekod tudi s starimi oljkami, se je ves čas držala pobočja in vijugala ob barvnih skalah, razgled pa se je pogostokrat razširil v globino do morja, na določenih točkah se je dalo videti celo večji del vzhodnega otoka, vožnja je potekala namreč visoko nad morjem.
Po nekaj deset kilometrih je bilo asfaltne ceste konec in nadaljevala se je makadamska cesta, še kar nekako urejena, toda pečine so postajale bolj strme… Unsuredesno »prepad« proti morju, levo pa navpične navzgor. ShockedTa cesta je namreč edina, ki vodi do severnega predela otoka, kjer na pobočju visoko nad morjem stoji tradicionalna vasica Olympos, kot največja atrakcija otoka Karpathos … toda za enim od prevoženih ovinkov se je takrat pred avtomobilom nenadoma pojavila ogromna gmota skal, ki se je odtrgala iz pobočja pečin in zasula cesto. UnsurePogled na tisto sceno je bil kar malce srhljiv. ShockedHmmm… kaj pa zdaj? Druge rešitve ni bilo kot obrniti avto in se vrniti. Žal mi je bilo, da sem morala vasico Olympos črtati iz seznama.
Nekaj kilometrov nazaj od zasute ceste je bilo križišče, kjer je cesta vodila tudi na drugo stran otoka… na zemljevidu je bilo na zahodni strani otoka zarisano letovišče Lefkos, eno izmed večjih in poznanih letovišč na otoku Karpathos. Ni bilo potrebno veliko razmišljati glede odločitve, kam naprej… Smile
Cesta se je po zahodni strani otoka postopoma spuščala, pokrajina žal ni bila več tako izrazito barvita, vendar je pogled skoraj ves čas ponujal razgled na prostrano morje… in cesta je vodila direktno do letovišča Lefkos.
Zalivčki s turkizno modrim morjem in peščeno obalo so bili prava paša za oči. LovePogled na letovišče mi je bil všeč, saj je delovalo precej domače … prijetno vzdušje … ne preveč nagneteno … in več možnosti za pohajkovanje naokoli.

Ob glavni plaži so bile v senci velikih dreves prijetne restavracije oziroma taverne, malce naprej pa so se vrstile trgovinice, manjše kavarne in apartmaji.
… Kratek obhod po zalivčkih … skok v morje … posedanje v restavraciji … in čas je hitro mineval. WinkSmile
Ob vrnitvi nazaj proti mestu Pigadia je bil med vožnjo pogled na okolico malce drugačen, saj se je sonce medtem že prestavilo na zahodno stran. Plaže globoko pod cesto na vzhodni obali so bile delno že v senci, izrazite barve pa so zaradi drugačne svetlobe malce zbledele. Vmesni postanek je bil seveda obvezen Big Grin… in sicer v Kira Panagiji, ki smo jo predhodno videli iz druge perspektive … in sicer na izletu z ladjico.
Od glavne ceste proti letovišču Kira Panagia je vodila zelo ozka in strma cesta, po vrh vsega še makadamska, ki je vijugala po strmini navzdol, letovišče se namreč nahaja v ozki kotlini globoko pod glavno cesto. Sprva ni bilo videti tako hudo, kot se je izkazalo kasneje Blinkin po prvem ovinku ni bilo več možnosti vrnitve nazaj navzgor na glavno cesto, saj so bili ovinki skoraj 360 stopinjski, prostora levo in desno ob avtomobilu pa ni bilo skoraj nič. Confused Glede vožnje je bil tisti dan resnično »nori« dan. Po mučni in izrazito počasni vožnji se je cesta končno »poravnala« … na parkirišču letovišča seveda. Cool

Ob ponovni vrnitvi na otok Karpathos nekaj let kasneje sva se seveda med drugim ustavila tudi v Kira Panagiji, vendar sva tokrat našla drugo cesto, veliko boljšo, položno in asfaltirano, speljano iz druge strani. Še danes se sprašujem, ali je ta cesta takrat že obstajala.?! Blush

Skratka, takrat se je pač bilo potrebno nekako vrniti … po isti poti seveda, Unsureker druge ceste ni bilo videti. K sreči je šlo gor lažje, morda pa se mi je samo zdelo. Big Grin
Pestro dogajanje glede vožnje tistega dne je bila seveda ob večernem posedanju glavna tematika … še danes ne morem verjeti, kako se je takrat vse skupaj odvijalo. Blush

Vasico Olympos, ki jo takrat žal ni bilo možno videti, sva si jo po nekaj letih ob ponovni vrnitvi na otok uspela ogledati. O tem bom napisala kdaj drugič … povem le to, da je vasica lepa … zanimiva … slikovita.

… več naslednji petek Smile …

… do takrat pa prisrčen pozdravHeart …  Ljubica

Feb. 23, 2018

… vrnitev domov in vtisi ...

Dopustniški dnevi na otoku Karpathos so se iztekali in prišel je dan vrnitve domovSad. Zjutraj tistega dne smo si lahko še privoščili umirjen zajtrk … in ker je bila prtljaga seveda že skoraj pripravljenaSmile, je bilo dovolj časa kasneje še za obhod po mestu, kavico in opoldanski prigrizek.

Z žalostnim občutkom, ker je dopusta konec in hkrati z obilico prijetnih vtisov preteklih dni smo se odpravili na avtobus, ki nas je odpeljal na letališče. Avtobus je seveda spotoma zavil še v letovišče Amoopi po nekaj turistov, kjer smo imeli še zadnjo priložnost od daleč videti čudovito peščeno plažo s turkizno-modrim morjem … »bye bye plaža«Sad … sem se tiho poslavljala od nje, nanjo me je namreč vezal čudovit spomin na nepozaben sproščujoč dan, hkrati sem se zavedala, da se vračam v realnost … v vsakdanjik, ki prinaša skrbi in stres.Crying

Na letališču smo se po celotni proceduri vkrcali na letalo Adria in poleteli nazaj proti Sloveniji.
Ob vzletu smo vsi, ki smo imeli seveda to priložnost, skozi okenca letala radovedno opazovali, kako se letalo dviguje, otok Karpathos, ki smo ga preleteli, pa je postajal čedalje manjši … še nekaj časa smo lahko videli morje in otočke pod nami, nato se je pojavilo kopno, ki je tu in tam kazalo podobo kakšnega večjega mesta, jezera, širše reke ali gorske pokrajine. Čas na letalu je dokaj hitro mineval in pred prihodom v Slovenijo smo že opazovali zeleno pokrajino, ki je bila v primerjavi s predhodnim razgledom popolnoma drugačna.

To je bil moj prvi obisk na sploh v Grčiji, zaradi katerega mi je morda še toliko bolj ostal v spominu, čeprav je bil prvi vtis ob prihodu precej drugačen Confused… pa vendarle … drugačni ljudje, drugačne navade, krasno vzdušje, izredno počasni tempo življenja, kristalno čisto morje … pa še vreme, vsako jutro nas je prebujalo sonce, nebo pa brez oblačkov … vsak dan … brez izjeme…. Krasno!!! Love  To je le nekaj osnutkov spomina na prvi dopust iz otoka Karpathos.
Tu so še vse tiste čudovite barve, ki sem jih tiste dni videla in doživela … ki so bile videne v pravem trenutku ... svetloba je namreč tista čudna reč, ki se poigrava z barvami in jo na vsake toliko časa spreminja in čez pol ure morda ne bo več to, kar je bilo v tistem »pravem« trenutku… včasih moraš pač imeti srečo, da lahko vidiš nekaj v pravem času dneva….. da vidiš tisto čudovito barvo, ki jo narava ob določenem trenutku maksimalno premore … jaz se takrat običajno refleksno odzovem z: »Vauuu!!!«.Wild Tu imam v mislih tudi barve morja ob plažah ... te niso vedno enake, poleg tega tudi moč in »pozicija« sončnih žarkov vplivajo na to. Je pa tudi res, da se moraš v teh trenutkih predati čutom, da to resnično vidiš, sicer gre vse mimo tebe. To je tako kot tale rek: Gledaš pa ne vidiš … vam je kaj poznano? BlinkNavsezadnje, dopust je čas, ko se lahko ustavimo, sprostimo in opazujemo dogajanje okoli nas, saj nas nihče ne preganja Smile... razen morda vodičk, če greš na kakšen skupinski izlet, pa ji moraš ves čas slediti, sicer se izgubiš Confused … ali če so prisotni kakšni drugi dejavniki.

Otok Karpathos ni tako turistično oblegan in morda je bil tudi zaradi tega tisti občutek glede časa intenzivnejši, vtis sem dobila, da se je čas ustavil … upočasnil … na trenutke celo, kot da se je čas zavrtel nazaj v preteklost. Njihov tempo življenja je namreč izredno umirjen, sploh pa v vročih poletnih dneh … to je neverjetni občutek. Doma v vsakdanu poznamo le še naglico in hiter tempoCrying, potem pa nenadoma občutiš to, kar sem doživela v tistih dneh na tem otoku. Love... relaksacija na polno Big Grin.
Globok vtis so mi pustile tudi plaže … tiste prave s turkizno-modrim morjem … brez plavajoče trave seveda.Big Grin Doma sem jih občudovala na fotografijah iz kakšnih oddaljenih otokov, tokrat pa so bile pred mojimi očmi in sem se ob pogledu nanje veselila kot majhen otrok, ko dobi veliko porcijo najljubšega sladoleda. LoveBig Grin
Omenim naj še živobarvne bujno cvetoče Bougainvillea, ki so se bohotile ob kakšnem hotelu ali po stavbah. Občudovala sem njihovo veličino, pri nas jih namreč poznamo le kot lončnico, pri njih pa se vzpenjajo več metrov visoko.
Skratka doživetje grškega otoka je bilo čudovito in nepozabno.Wow

V naslednjih letih sem imela priložnost videti še druge grške otoke, med njimi tudi znameniti Santorini in na vsakem otoku je bilo kaj novega ... zanimivega. Pogled na potovanja in izlete po grških otokih se je sčasoma sicer malce spremenil, Winkkljub temu pa lahko še vedno rečem, da je otok Karpathos lepa destinacija za umirjen dopust, za kakšen prijeten izlet z ladjico, obisk čudovitih plaž in večerno pohajkovanje po mestu Pigadia Love … kar sem spoznavala tudi ob ponovni vrnitvi na otok Karpathos … vendar je bilo tokrat malce drugače, kar vam odkrijem naslednjič.Smile

Za konec moram dodati še to … ob prvem obisku otoka Karpathos je v istem hotelu bil nastanjen tudi Marko. Tedaj sva se spoznala … in od takrat dalje potujeva skupaj… Big Grin … očitno je usoda tako hotela. SmileSmile

... več o ponovnem obisku otoka Karpathos naslednji petek Smile

... do takrat pa prisrčen pozdravHeart …  Ljubica

Mar. 2, 2018

… ponovno na otok Karpathos ...

Obisk mnogih grških otokov je z leti prinesel kar nekaj izkušenj na sploh, tako sedaj že v naprej načrtujeva, kje iskati lokacijo bivanja glede na najine aktivne počitnice, kakšno vozilo si izposoditi, kaj si je možno ogledati, kakšni izleti so na razpolago (z ladjico sevedaBig Grin)  … najin dopust namreč ni le poležavanje na plaži ampak tudi raziskovanje okolice … bližnje in daljne, predvsem zaradi tega, ker se povsod najde kakšna zanimivost ali znamenitost, ki si jo je vredno ogledati.Wow

Skratka, po nekaj letih sva se odločila, da se vrneva na otok Karpathos, med drugim tudi zato, da si ogledava tradicionalno vasico Olympos in obiščeva čudovite plaže, za bivanje pa sva se odločila za mesto Pigadia, ker nama je najbolj ustrezalo Smile... vendar je bilo tokratno doživetje malce drugačno, predvsem zaradi vremena.
Na potovanje sva se odpravila konec avgusta, kar je postala že kar nekako najina praksa, saj je v tem času najhujšega navala turistov že konec, vreme je na grških otokih še vedno zelo toplo, dopust pa je zaradi vsega tega prijetnejši. Love
Let iz ljubljanskega letališča je kot običajno potekal brez težav … dokler nismo prispeli nad otok Karpathos, kjer smo ob spustu letala začutili močnejše tresljaje ter nagibanje letala Shocked… prav neprijeten občutek, saj se zavedaš, da si v zraku, trdna tla pa nekje globoko spodaj, narediti pa ne moreš popolnoma nič.Blink Obvestili so nas, da piha močan veter, kar smo že seveda opazili tudi mi Unsure in s strahom v očeh opazovali, kaj počne veter z letalom in komaj čakali, da letalo pristane na trdnih tleh. Skozi okenca letala smo opazovali otok Karpathos, ki se je počasi približeval in sčasoma videli tudi letališče, ki pa tokrat ni bilo obsijano s soncem.Sad Ob vsem tem dogajanju sem se tolažila z mislijo, da imamo odličnega pilota, ki je vsega tega že vajen in ker naj bi bili slovenski piloti med boljšimi na svetu Big Grin… seveda sem imela prav. Letalo je kljub močnemu vetru navsezadnje kar v redu pristalo in tokratni aplavz ob pristanku je bil še toliko bolj iz srca.Smile Tega pristanka seveda ne bom nikoli pozabila. Za vse tiste, ki še niste leteli … na vseh naših letih do sedaj je bila navada, da smo ob vsakem pristanku letala potniki zaploskali pilotu za uspešen pristanek … seveda tudi tokrat …  izrazito močnejše.
Odhod na dopust z letalom je postala najina stalnica, tega sva se že navadila in v vseh teh letih je bil to prvi »nestabilni« pristanek … in preprosto ti v takšnem trenutku druga ne preostane, kot da zaupaš pilotu, da bo opravil kot je treba, navsezadnje so tega vajeni Wink… hmmm … oni ja, mi pa ne Confused …
Skratka, ko smo pristali smo si seveda vsi oddahnili, da je to za nami … da je pristanek uspel. Na letališču nas je že čakala vodička, od katere smo izvedeli, da na otoku  takšnega vetra v tem času ne pomnijo. Za windsurferje in kajterje je bilo to super, za nas ostale pa ravno ne. Unsure
Z avtobusom smo se odpeljali najprej proti Amoopiju, ki pa je bil tokrat zaradi slabšega vremena bolj žalostne podobe, prav tako tista lepa peščena plaža, na kateri sem pred leti preživela prečudovit dan.
Iz avtobusa sta izstopila le dva turista, nato smo nadaljevali pot proti mestu Pigadia. Šofer nas je tokrat peljal po drugi cesti, ne po tisti, kot prvič in v mesto smo prispeli iz druge smeri, tako da mesta ob prihodu ni bilo možno opazovati od daleč. Po več vmesnih postankih smo prispeli tudi pred najin hotel, kjer sva se na hitro nastanila, saj sva želela čim prej v mesto, da vidiva, kakšne spremembe so se medtem v vseh teh letih dogodile in seveda da greva tudi na večerjo, ura je bila namreč že pozno popoldan … Big Grin

... več naslednji petek … Smile

... do takrat pa … bodite lepo … in prisrčen pozdravHeart … Ljubica

Mar. 9, 2018

... namestitev in mesto Pigadia …

Hotel, v katerem sva se namestila ob prihodu na otok Karpathos, je že na prvi pogled kazal lepo podobo … urejena veža z recepcijo, nekaj metrov vstran nameščene sedežne, poleg katerih je stal velik, lepo opremljen šank-barBig Grin, malce naprej pa jedilnica s pogledom na bazen.

Na najinih potovanjih si izbirava ugodnejše variante namestitev in si raje na ta račun privoščiva kaj drugega, seveda pa morajo sobe vključevati klimo, saj so tudi noči na grških otokih kar precej tople … običajno izbirava hotele s tremi zvezdicami, s tem, da se predhodno malce pozanimava glede sob. Do sedaj sva imela kar dobre izkušnje, razen z eno izjemo … to je bilo na otoku RhodesConfused… no o tem kdaj drugič.

Sobica je bila tokrat sicer malce manjša ampak to naju ni toliko motilo, saj sva jo navsezadnje potrebovala le čez noč, čez dan pa itak vedno pohajkujeva naokoliBig Grin. Običajno si izbirava nočitve z zajtrkom, tako nisva vezana na hotel in sva lahko čez dan in pozno zvečer kjerkoli … sploh če si najameva vozilo in se peljeva kam daleč, poleg tega imava tako možnost, da preizkušava različno pristno grško hrano in se predajava gurmanskim užitkom v lokalnih tavernah.Love

Naš hotel se je skratka tokrat nahajal na griču tik nad mestom Pigadia in do centra mesta sva imela le nekaj minut hoje … po griču navzdol … dva ovinka in že sva stala na ulici polni trgovinic in lokalov.Wow Ob sprehodu po uličicah se mi je utrnil spomin na pohajkovanje po tem mestu pred leti ob prvem obisku otoka Karpathos. Podoba uličic se medtem ni veliko spremenila … še vedno so bile napolnjene s stojnicami, obložene predvsem z domačimi izdelki, vmes pa lokali in taverne, ki so se v večernih urah hitro zapolnjevale. Kasneje sva v eni izmed uličic, pravzaprav na stopničasti uličici, ki vodi proti morju, sredi stopnic opazila, da so nanjo za okras namestili čoln, katerega so turisti uporabljali za fotografiranje{#smileys123.tonqueout} … druga vidna novost v mestu je bila nekakšna fontana oziroma vodnjak med tavernami ob morju … sicer pa je bila podoba mesta načeloma dokaj nespremenjena.
Skratka … dan se je tokrat že prevešal v večer in po krajšem obhodu sva izbrala eno izmed tavern tik ob morju, kjer sva si naročila grške specialitete Big GrinLove…  po večerji sva se sprehodila ob obali ter se ob povratku v hotel razgledala še po različnih ulicah mesta Pigadia. Veter, ki je cel dan močno pihalBlink, se je zvečer malce umiril, tako je bilo večerno pohajkovanje prijetnejše Smile… vmes pa sva že delala plan za naslednji dan … in glede na to, da se vreme še ne bo takoj umirilo, kot sva izvedela, sva se odločila, da bova ostala nekje v bližini … v mestu Pigadia in bližnji okolici.WinkBig Grin

… več naslednji petek ... Smile

… Do takrat pa prisrčen pozdravHeart ... Ljubica

PS …
Sobe oziroma apartmaji na grških otokih so glede na dodeljeno zvezdico načeloma realno urejeni, ponekod celo nadpovprečno … so pa tudi redke izjeme.
Za klimo je običajno v hotelih s tremi zvezdicami potrebno doplačilo cca 5-7 eur na dan.
Povsod je poskrbljeno dnevno za sveže brisače (vsaj iz najinih izkušenj).
Nekateri manjši hoteli in apartmaji so v družinski lasti in lastniki se zelo trudijo za prijetno domače vzdušje.

Mar. 16, 2018

... vzpon na grič …

Na potovanjih po grških otokih naju je do sedaj vedno spremljalo čudovito vreme … vroče sonce in nebo skoraj brez oblakov, kar je tudi nekakšna značilnost teh otokov, saj čez poletje zelo redkokdaj vidijo dež. Ob tokratnem dopustovanju na otoku Karpathos pa so naju prve tri dni, sicer ob sončnem vremenu, spremljali tudi oblaki in močnejši veter.Confused Vreme je bilo seveda super za ljubitelje surfanja, ki so na jugu otoka zagotovo zelo uživali na valovih, za nas ostale pa ni bilo ravno najbolj idealno … za naše »aktivnosti« na morju ... kar je bilo seveda tudi vidno. Mestna plaža je bila sicer napolnjena s turisti, le redki pa so se odločali, da se bodo podali v valove morjaUnsure … so bili pa vsekakor boljši pogoji za pohajkovanje naokoli in raziskovanje, saj ni bilo tiste prave vročine, veter je namreč ves čas prijetno ohlajal zrak.Smile
Po poznem zajtrku sva se tako odpravila proti centru mesteca, opremljena seveda s fotoaparatomBig Grin … ter se podala najprej proti pristanišču, da si ogledava, kakšne možnosti izletov so tokrat na razpolago … dopustovanje sva si namreč želela popestriti z izletom z ladjico in si hkrati ponovno ogledati čudovite plaže otoka, do katerih so bili vsakodnevni izleti namenjeni.Smile Po pregledu razporeda plovb sva se nato odločila, da se povzpneva na skalo, ki se je dvigovala nad pristaniščem, na kateri sta stali dve cerkvici … omenjam ju zato, ker so njihove cerkvice povsod zelo lepo urejene. Pot je vodila ob morju in kmalu sva prispela do prve, ob kateri se je nahajalo tudi pokopališče … nadaljevala sva pot navkreber do druge cerkvice … in še naprej skoraj do vrha … do roba pečine, od koder je bil čudovit razgled na celoten zaliv, na mesto, plažo, na hribovje, ki se je raztezalo naokoli ter na vasice, ki so bile ugnezdene v kotlinicah sredi pobočja … Seveda sva si vzela čas in nekaj časa uživala v tem čudovitem razgledu.Wow Sonce je medtem že doseglo vrh, moč sončnih žarkov pa se je kljub močnemu vetru kar lepo občutilo.

Po vrnitvi v center mesteca sva šla najprej na manjši »grški« prigrizek Big Grin… in glede na vremensko situacijo si nato vzela čas še za pregled trgovinic … za spominke in darilca seveda, saj nisem želela odlašat z nakupom teh do zadnjega dne.  Smile

Pri njihovi ponudbi mi je zelo všeč, da lahko najdeš raznovrstne domače izdelke, med drugim tudi razna grška oljčna olja, začimbe, medene dobrote, tradicionalno pijačo ouzo v dekorativnih stekleničkah, raznovrstne spominke, vezane na njihovo tradicijo … in še mnogo več … darila oziroma spominke pa zapakirajo tudi tako, da so primerna za letalo, na primer olja … saj veste, steklenice pač niso primerne za »obmetavanje« … to se namreč včasih dogaja s kovčki, ko jih natovarjajo. Unsure
Torej … po trgovinicah sva tu in tam kakšno zadevo nabavila in ker sva imela že polne roke, sva se odločila, da greva v hotel odložit vso nabavljeno robo, da je ne nosiva s seboj naokoli … ampak med potjo sva ugotavljala, da je tisti grič v smeri proti najinemu hotelu pri vzponu ob soncu kar naporna zadevaBlink, strmina je bila namreč kar precejšnja, to sva v naslednjih dneh še bolj občutila, ko je sonce žgalo na polno. Saj ne rečem, rekreacija je na dopustu vsekakor dobrodošla, ampak tale hrib naju je pa ob soncu kar zdeloval… pa še nobene sence ni bilo v bližini. Confused … No … tudi to spada včasih na dopust … Big Grin
Ob spustu iz hotela je šlo seveda bistveno lažje … {#smileys123.tonqueout}
Ta dan sva skratka preživela bolj ležerno Cool… so bili pa naslednji dnevi bolj doživljajski … Hehe

… več prihodnjič … Smile

… Do takrat pa prisrčen pozdrav Heart... Ljubica

Mar. 23, 2018

... plovba po razburkanem morju …

Na najinih potovanjih si rada privoščiva kakšen izlet z ladjico, plovba po mirnem morju deluje namreč prav sproščujočeLove, poleg tega so na nekaterih otokih čudovite plaže dostopne le iz morske strani in si jih je vredno ogledati.Wow

Tako sva se tudi tokrat odločila, da si vzameva en dan za izlet z ladjico na čudovite plaže otoka Karpathos. Kot sem že omenila, nam je tokrat vreme na začetku malce nagajalo.Confused Bil je tretji dan najinega dopusta. Sonce je tega dne sicer zelo lepo sijalo, vendar se je še vedno občutil veter, ki pa sicer ni bil več tako intenziven. Ker sva imela za naslednje dni že rezervirano vozilo, sva se odločila, da greva ta dan na izlet z ladjico.Big Grin Spraševala sva se, če bodo izlet sploh izpeljali, saj so običajno ob neprimernem vremenu plovbe odpovedane … vendar tega ni bilo videti. Skratka … ladjice so v pristanišču že čakale, da se vkrcamo. Opazovala sva morje, ki je bilo malce razburkano, ampak se s tem nisva veliko obremenjevala,Cool navsezadnje, kapitan že ve … in smo odpluli … mi in še ena ladjica, oni so bili namenjeni na sosednji otoček imenovan Saria, ki se skoraj drži otoka Karpathos na skrajnem severnem delu ... mi pa na plaže.{#smileys123.tonqueout}
Od pristanišča sta ladjici morali prepluti zaliv … naša ladjica je šla kar direktno čez zaliv, druga pa se je usmerila v zaliv in plula bolj ob obali … in bolj ko smo se oddaljevali od obale, bolj razburkano morje je postajalo in barka se je ob višjih valovih čedalje bolj nagibala na vse strani, nekajkrat se je toliko nagnila naprej, da sem dobila občutek, da bo s sprednjim delom zajela vodo.Blink Opazovala sem situacijo in ocenjevala razdaljo do obale v primeru, če bi šlo kaj narobe.Confused Plovba čez zaliv je trajala celo večnost, vsaj tako se mi je zdelo … in končno smo prispeli na drugo stran zaliva ob bok skalnate obale. Morje se je tu nenadoma skoraj popolnoma umirilo … prav tako jaz, ki sem bila še nekaj minut nazaj »na trnih«.Wink Ladjica je nadalje plula bolj umirjeno, kot smo na takšnih izletih tudi vajeni.Big Grin Pluli smo naprej ob obali mimo plaž Achata in Kyra Panagia, se vmes dvakrat ustavili za krajši čas, kjer so se nekateri šli v vodo malce ohladit (resnično ohladit, kajti voda je bila precej mrzla, kot sem ugotavljala po njihovih izrazihBlink) … ter nato prispeli do naše ciljne plaže Apella, kjer smo imeli nekajurni postanek.

Čudovita plaža s kristalno čistim morjem v turkiznih odtenkih je bila prava za relaksacijo ... odmaknjena in ne preveč napolnjena, obkrožena le z naravo … za senčko pa so poskrbeli borovci, ki so rastli v okolici … resnično nekaj za mojo dušo … Love
Ob prihodu sva se seveda najprej malce razgledala naokoli Wow… se nato povzpela do taverne, ki je stala na pobočju in si privoščila zgodnje kosilo po »grško«{#smileys123.tonqueout}, preostali čas sva se prepuščala užitkom plaže in morja.LoveVreme se je sedaj že uredilo in imeli smo krasen sončen dan z rahlo sapico, ki je prijetno ohlajala zrak.
Očitno se je po celotnem otoku veter umiril, saj smo imeli povratno plovbo zelo prijetno, tudi čez tisti zaliv pred pristaniščem.Big Grin

Pozno popoldan smo se vrnili nazaj v mesto …  in bilo je še več kot dovolj časa, da sva se lahko počasi sprehodila do hotela in se uredila za večerno posedanje in pohajkovanje po mestu.Smile

Da se je vreme končno umirilo sva bila vesela tudi zato, ker sva za naslednje dni planirala vožnjo po otoku … seveda tudi do znamenite vasice Olympos.

… več naslednjičBig Grin ...

… Do takrat pa prisrčen pozdravHeart ... Ljubica

Apr. 6, 2018

…pristanišče Diafani na severu otoka…

Ponovno se vračam z opisovanjem dogodkov na otoku Karpathos.Smile

Na najinih potovanjih po grških otokih si običajno za nekaj dni najameva vozilo, da se lahko malce zapeljeva naokrog in si ogledava kaj zanimivega. To sva naredila tudi tokrat.
Torej … prišel je dan, ko sva imela rezervirano vozilo. Prevzela sva ga seveda takoj po zajtrku in najin plan je bil ogled tradicionalne vasice Olympos, o kateri sva že veliko slišala, odločila pa sva se, da se bova predhodno zapeljala še do pristanišča Diafani, ki leži nekaj kilometrov naprej od Olymposa ob vzhodni obali otoka. Big Grin
Od hotela sva krenila proti glavni cesti in kmalu bila na tisti nama že znani cesti, ki se severno od mesta Pigadia vije po pobočju skozi čudovito obarvano gorsko pokrajino, katera je bila ob dopoldanskih sončnih žarkih še toliko lepša … svetlo zeleni borovci na oranžno-sivo-beli podlagi, v ozadju pa modro nebo (tokrat sicer ne čisto brez oblakov) in modro morje. Vozila sva v slogu »slow motion« Big Grin… kolikor se je pač seveda dalo, da sva lahko spotoma med vsemi tistimi ovinki opazovala še okolico … pokrajino in morje. Wow
Po približno tridesetih kilometrih sva prispela do križišča, kjer vodi ena smer na zahodni del otoka, druga pa v smeri Olymposa. Cesta je bila tokrat bistveno boljša, saj je bila bolj kot ne na novo asfaltirana (in seveda brez tistih ogromnih skal sredi ceste, kar se je zgodilo pred letiBlink) … »Super« sva komentirala {#smileys123.tonqueout}in nadaljevala vožnjo po skoraj »novi« cesti, ki je vijugala ob pečinah enkrat navzven v smeri proti morju … pa zopet navznoter Confused … in po številnih ovinkih sva prispela v bližino vasice Olympos, opazila sva jo namreč na sosednjem griču. WowUstavila sva ob cesti in si vasico ogledala od daleč. Ob pogledu nanjo sem bila malce presenečena, bila je namreč malo drugačna, kot sem si jo predstavljala. Vožnjo sva nato nadaljevala, saj sva se odločila, da se zapeljeva najprej do pristanišča Diafani, ki je le nekaj kilometrov naprej.
Diafani se nahaja v zalivu skoraj na skrajnem severnem delu otoka Karpathos in je drugo največje pristanišče na otoku. Simpatična naselbina, obdana z griči, je bila obsijana s soncem, ob katerem so izstopale živobarvne stavbe, ki so nama takoj padle v oči. Sprehodila sva se ob tavernah in se za daljši čas ustavila na pijači in pravi grški kavici Smile(ta ima čisto poseben in zelo dober okus) in ob srkanju le te opazovala okolico in ladjico, ki je ob pomolu mirno lebdela na morski gladini, morje je bilo namreč brez valov. Ladjica je verjetno priplula iz Pigadije in pripeljala turiste na ogled vasice Olympos, saj imajo organizirane tovrstne izlete, poleg tega sva ob prihodu opazila tudi avtobus, ki se je ravno odpeljal od pomola.
Prodnata plaža, ki se je raztezala po celotni dolžini zaliva, je še bolj kot ne samevala, videla sva le nekaj domačinov in posamezne turiste, ki so posedali po tavernah … kot midva.Big Grin
Ob sproščanju v taverni sem lahko občutila spokojnost vasice Love… umirjen tempo življenja … sončni žarki pa so medtem čedalje bolj greli.
Po odlični kavici in sproščujočih trenutkih sva se sprehodila vzdolž obale in prišla do nenavadnega vodnjaka s poslikavami in delfinom na vrhu, zraven pa sva opazila majhen zid, na katerem je bil oblikovan kip v podobi ženske, ki sedi na zidu, gleda v daljavo in čaka … (upodabljala naj bi ribičevo ženo). Podobo ženske z dvema otrokoma sem predhodno videla tudi na strehi ene od tavern v vasici.
Za zaključek sva se povzpela še na sosednji manjši grič, od koder je bil lep razgled na celotno naselbino in pristanišče. Wow
Naselbino Diafani sva tako videla, sledil je ogled tradicionalne, zgodovinske vasice Olympos …

… kar vam opišem naslednjič … Big Grin

… do takrat pa prisrčen pozdravHeart … Ljubica

Morda še nasvet: Preko spleta je možno v naprej rezervirati vozilo za določen tip vozila, ki ga izberete in za določen datum (vplača se le ara), zgodi se namreč lahko, da v tistem času, ko bi želeli imeti vozilo, ustreznega ni na razpolago … na ta način lahko najdete tudi cenovno vam ustrezne variante … in ponudnike.

Apr. 13, 2018

... vasica Olympos ...

Tradicionalna vasica Olympos predstavlja za otok Karpathos zgodovinsko znamenitost. Zgrajena je bila v času piratskih napadov (predvidoma že pred 9. stol.), kamor so se domačini takrat iz nižjih predelov otoka umaknili in se tako zaščitili pred roparji, otok Karpathos je bil namreč pogostokrat tarča piratov. Hišice v vasici Olympos so bile obarvane v sivo-rjavo barvo v kombinaciji s kamni, zaradi tega so bile manj opazne. Vasica, skrita v zavetju pečin, je bila sicer bolj varna pred napadi, vendar precej odmaknjena od preostalega sveta, njihova takratna povezava je bila le iz nekaj kilometrov oddaljenega pristanišča Diafani.

Skratka … vasica Olympos, bogata z zgodovino, je danes dosegljiva po urejeni cesti, ki vodi iz mesta Pigadia. Tik pod vasjo je manjše parkirišče (brezplačno), ki je bilo takrat, ko sva tja prispela midva, zapolnjeno le z nekaj avtomobili, sicer so na tem parkirišču občasno tudi avtobusi, ki pripeljejo turiste na ogled vasice … videla sva, da trenutno ni gneče … super!! Big Grin
Rob parkirišča je ponujal lep razgled … ustavila sem se za trenutek in se zagledala v nagnetene hišice, ki so se strmo ena nad drugo vzpenjale po pečini, sončni žarki so jih le občasno obsijali, nad vasjo so bili namreč strnjeni oblaki … pred menoj je stala zgodovinska vasica Olympos, na katero sem čakala nekaj let, da jo vidim v živo (ob prvem obisku otoka je namreč nisem videla, ker je bila cesta neprevozna) in ob pogledu nanjo sem se zamislila, kako so pred davnimi časi v tej vasici domačini iskali zatočišče … za golo preživetje.

Od parkirišča sva se povzpela nekaj deset metrov naprej in prišla do prvih hiš, kjer sva že lahko videla domačinke, oblečene v njihova tradicionalna oblačila, ki so pred hišo prodajale domače izdelke. Ozka uličica je vodila naprej mimo večjih in manjših odprtih kuhinj s tradicionalnimi jedmi, iz katerih je prijetno dišalo in prebujalo naše želodce,{#smileys123.tonqueout} sledile so hišice-trgovinice z raznimi izdelki in dobrotami, ki jih izdelujejo in predelujejo sami, zelo ozka uličica pa je ponekod dovoljevala le posamezna srečevanja z mimoidočimi. Ob sprehodu med vso razstavljeno ponudbo in domačini, oblečenimi v tradicionalna oblačila, dobiš res občutek, da je celotna vasica kot nekakšen muzej … domačini dejansko živijo kot predniki … po starih običajih, v tradicionalnih oblačilih … skratka ohranjajo svojo dediščino in kulturo, kar sva tudi izvedela iz pogovora z eno od domačink, ki je še dodala, da živijo v vasici od pomladi do jeseni, pozimi pa se umaknejo drugam.
Pretežni del vasice se nahaja na »notranji« strani pečine (vstran od morja), na vrhu vasice stoji lepa cerkvica, vas pa se nato prevesi še na drugo stran pečine, kjer stojijo tudi mlini, globoko pod vasjo pa se vidi obala morja.
Po ogledu celotne vasice (ki sicer ni tako velika) in seveda nakupu spominkovBig Grinsva se vrnila nazaj v uličico, kjer so mamljivo vabile odprte kuhinje z resnično široko ponudbo in si privoščila tradicionalno grško (malce pozno) kosilo…Love

Nazaj v Pigadio sva se vračala po vzhodni strani barvite pokrajine otoka Karpathos in med vožnjo opazovala zalivčke, ki so globoko pod nama že prehajali v senco. Wow
Ob večernem posedanju v eni izmed tavern v mestu so se seveda utrinjali spomini na izletniški dan.

Zelo lepo urejena vasica Olympos, v današnjem času obarvana v različne barve, je bila vsekakor vredna ogleda.

… do naslednjega petka … Smile

… prisrčen pozdrav Heart in obilo sončka … Ljubica

PS… Do vasice Olympos so organizirani izleti iz mesta Pigadia … najprej z ladjico do pristanišča Diafani in nato naprej z avtobusom do vasice Olympos.
Druga opcija pa je seveda najem vozila.

Apr. 27, 2018

... vožnja na jug …

Ponovno se vračam na otok Karpathos  ... in doživljaje iz tega otoka ...

Pokrajina na južnem delu otoka Karpathos je sicer precej pusta, kljub temu sva se odločila, da se bova zapeljala še v tisto smer, namreč čez poletje se na tem predelu v vetru na valovih radi predajajo in uživajo windsurferji, poleg tega sva dobila povabilo na pijačoBig Grin in sicer od osebe, s katero sva bila preko družbenega omrežja občasno na kontaktu. Na omrežju namreč že nekaj let objavljava fotografije iz različnih grških otokov (seveda tudi od drugod{#smileys123.tonqueout}) in imava že kar nekaj sledilcev, z nekaterimi sva tudi občasno v pisnem kontaktu … tako sva spoznala tudi gospoda, ki je zaposlen na južnem delu otoka Karpathos kot kuhar …  in dogovorili smo se, da se srečamo in se spoznamo še v živo … navsezadnje … zakaj pa ne!?Smile

Iz Pigadie sva se peljala čez hrib in kmalu se je pred nama odprl pogled na široko planoto, na koncu katere se je v daljavi videl obris letališča, iz vseh strani pa se je morje ob dopoldanskem soncu na trenutke bleščalo. Konstantni veter, ki je enkrat pihal bolj, drugič manj naju je ves čas spremljal, kar se je čutilo občasno tudi med vožnjo.Blink Cesta je bila prazna, le tu in tam se je nasproti naju pripeljalo kakšno vozilo.
V daljavi sva na levi strani otoka ob obali kmalu opazila windsurferje, ki so zajemali veter s polno paro in se »podili« po morski gladini. WowZapeljala sva bliže in se ustavila na nekakšnem parkirišču pred široko peščeno plažo, želela sva si namreč zadevo ogledati od blizu. Stopila sva na plažo, a sva dobesedno »zaplužla« v mivko,Confused v mehko podlago so se nama noge ob vsakem koraku precej globoko ugrezale in hoja je bila precej otežena. Za krajši čas sva se ustavila in opazovala, kako so windsurferji drveli … enkrat v eno smer, pa nazaj v drugo smer s precejšnjo  hitrostjo, delali obrate in poskoke ter nadaljevali, dokler je šlo …. Zanimivo jih je bilo opazovati, nekateri so bili pravi akrobati.Wild
Vožnjo sva čez čas nadaljevala do skrajnega južnega dela, že skoraj do letališča, kjer sva opazila stavbe, ki so bile nameščene ob naslednji široki peščeni plaži. Avto sva pustila ob prvi taverni ter se peš napotila malce naokoli. Sicer pusta pokrajina se je v trenutku »spremenila« v prijetno športno letovišče, kjer so nekateri uživali v taverni ali na plaži,Love drugi pa so se na morski gladini poigravali v vetru in valovih. Big Grin
Peš sva nadaljevala pot ob obali in prišla do zgoščenega dela letovišča, kjer je bilo opaziti dejansko vse … apartmaje, trgovinice, taverne ...tudi nekakšen večji center, v katerem je bila zgoraj restavracija, v spodnjem nadstropju pa izposoja desk … in v ta center sva bila tudi namenjena … na obljubljeno pijačo seveda{#smileys123.tonqueout} (tudi midva sva imela zanj nekaj iz SlovenijeBig Grin) ... hkrati sva se odločila, da bova tukaj tudi nekaj pojedla, preden nadaljujeva pot. Najin gostitelj je bil seveda že tam in ob prijetnem druženju sva izvedela marsikaj o surfer centru ter o življenju na otoku Karpathos. Družabno srečanje smo zaključili s skupno fotografijo Smile… v kuhinji so ga medtem že precej »pogrešali« … midva pa sva se vrnila do avtomobila, ki se je medtem že kar pošteno pregrel od žgočega soncaBlink … ter nadaljevala pot … na jugo-zahodni predel obale otoka Karpathos … Smile

… nadaljevanje sledi naslednji petek … Big Grin

May. 4, 2018

... ribiška vasica Finiki …

V predhodnih člankih sem že omenjala, da ima Karpathos svoje letališče na skrajnem južnem delu otoka, ob njem pa se nedaleč vstran nahaja tudi športno letovišče Afiartis za windsurferje in kitesurferje (del tega je seveda možno videti tudi od daleč iz glavne ceste) … ta obsega tri zalive, to so Devil's bay, Gun bay ter Chicken bay, kjer sva se tudi midva tisti trenutek nahajala, ko sva zapuščala ta predel otoka (… to je nadaljevanje predhodne zgodbeSmile) … in namenila sva se naprej proti zahodu, da si ogledava še drugo stran otoka. {#smileys123.tonqueout}
Otok Karpathos  je na južnem delu precej ozek, saj meri v širino le okoli pet kilometrov, tako je bila vožnja iz vzhodne na zahodno stran precej kratka.Wink
Skratka … iz parkirišča sva se vrnila na glavno cesto in se peljala čez dokaj pusto planoto … na manjši grič … in tam se je že prikazal lep razgleda na velik del zahodne obale otoka Karpathos.Wow Pred nama je bila večja vas imenovana Arkassa, ležeča v širokem zalivu, zaliv se je z ene strani zaključil s polotokom, ki se je nedaleč vstran od vasi strmo ugrezal v morje, na njem naj bi bili ostanki nekdanjega gradu (tega sicer nisva šla pogledat), ožji vrat polotoka pa sta objemala dva zalivčka, na katerih so bile peščene plaže.  Nasproti Arkasse se je na koncu zaliva v daljavi bleščala manjša bela vasica, obala otoka pa je bila vidna še naprej, kjer so se v daljavi videle tudi gore otoka Karpathos.
Malce vijugasta cesta naju je po griču navzdol vodila mimo vetrne elektrarne in naprej skozi vas Arkassa, nadaljevala sva vožnjo ob obali in prispela do konca zaliva, kjer sva pod cesto videla zanimivo manjšo vasico … Finiki …  tisto, ki sva jo predhodno videla iz griča. Ustavila sva se, poiskala parkirni prostor in se odločila, da preostanek dneva preživiva tu. Big Grin
Simpatična majhna ribiška vasica je že na prvi pogled dajala občutek domačnosti. Plaža z mivko, na kateri so bili postavljeni ležalniki s slamnatimi senčniki, je bila ravno pravšnja za malce poležavanja, v neposredni bližini pa so taverne ponujale kulinarične dobrote. Kmalu sem ugotovila, da so imeli v eni izmed njih nekakšno maskoto vasice, pravo atrakcijo … udomačeno papigo aro, ki se je prosto gibala … sprehajala se je po strehi taverne, pokriti s palmovimi listi in se prepuščala gostom, da so se z njo fotografirali.Smile Kolikor sem opazila je pritegnila veliko pozornosti predvsem tistih gostov, ki so bivali v tej vasici, saj so jo vsi poznali … tudi po imenu seveda.{#smileys123.tonqueout}
Nasproti peščene plaže so se na morski gladini rahlo pozibavali pisani ribiški čolni, v ozadju so se strmo dvigale skale, pred katerimi je stala lepa cerkvica z modro kupolo, v bližnji okolici pa so se nahajali belo obarvani apartmaji. Majhna vasica, ne preveč nasičena z gosti, je bila tista prava za popoldansko razvajanje. Love
Seveda sva poleg poležavanja naredila tudi manjši obhod okoli vasice in se povzpela tudi do cerkvice,Wow kjer sva iz »ptičje perspektive« lahko opazovala dogajanja v zalivčku, saj je cerkvica stala tik nad vasico.
Preden se je sonce spustilo za morjem sva se vrnila nazaj v mesto Pigadia, kjer sva večer preživela kot običajno … v eni zmed tavern seveda.Big Grin

… Želim vam lepe, sončne majske dni !! …

… do naslednjega petka … Prisrčen pozdrav!!Heart … Ljubica

May. 11, 2018

... Zaključek in povzetek o otoku …

Dopustniški dnevi na potovanjih vedno prehitro minevajo … žal pride vedno tudi tisti dan … dan odhoda domov,Confusedvendar se domov običajno vračamo s polno mero čudovitih spominov !!! Big Grin… navsezadnje znani rek pravi: lepo je iti od doma, še lepše se je vrniti domov … kajne?!Smile
V preteklih tednih sem v posameznih člankih opisovala osebna doživetja iz otoka Karpathos, sedaj pa vam bom v povzetku opisala, kaj se lahko na tem otoku vidi in doživi … poleg poležavanja na plažah seveda.{#smileys123.tonqueout}

MIRNA DESTINACIJA
Pretežno umirjen otok Karpathos (razen morda izjemoma v mesecih julija in avgusta) je idealna destinacija za vse tiste, ki si želite mirne počitnice s kančkom doživljajskega pridiha. Največ turistov se vsekakor nahaja v mestu Pigadia, ki je hkrati glavno mesto otoka, ostala letovišča po otoku pa so zmerno obiskana, brez pretirane gneče.

PLAŽE
Čudovite plaže se nahajajo na obeh straneh otoka Karpathos, na vzhodni strani so prodnate plaže z večjimi okroglimi kamenčki, to so plaže Apella, Kyra  Panagia, Achata ter plaže v Ammopiju. Zahodna stran otoka pa ima peščene plaže, to so Lefkos, Finiki, Arkasa ter ena v vzhodnem Ammopiju. Peščene plaže so sicer tudi na jugu otoka, te pa so zaradi konstantnega vetra zelo priljubljene pri windsurferjih.

IZLETI
Na dopustovanju ima marsikdo željo po različnih izletih, da se dopustniški dnevi še dodatno malce popestrijo. Iz pristanišča v Pigadiji so vsaki dan organizirani različni izleti z ladjicami, ki turiste popeljejo na: …
… ogled plaž vzhodne obale z nekajurnim postankom na prečudoviti plaži Apella
… plovbo do sosednjega otoka Saria ter seveda ogled nekaterih plaž
… ogled tradicionalne zgodovinske vasice Olimpos ter pristanišča Diafani, kamor ladjica tudi pelje, od tam naprej pa je organiziran prevoz z avtobusom …
… ogled podvodnega sveta z ladjico s steklenim dnom (to je krajši izlet, večkrat na dan)
Izleti so v večini celodnevni (razen ogled podvodnega sveta), cene pa so ugodne in sicer približno od 10 do 30 eur na odraslo osebo (cene se verjetno skozi sezono tudi malce spreminjajo)

PREVOZ PO OTOKU
Po otoku ni rednih povezav, razen med mestom Pigadia in letoviščem Ammopi, na tej liniji pelje avtobus nekajkrat na dan, vendar le čez dan, zvečer pa ne.
Za vožnjo po otoku vsekakor priporočam najem avtomobila (ne motorja), ima pa mesto Pigadia dovolj ponudb glede izposoje raznih vozil.

RAZNA DOGAJANJA
Najbolj živahna večerna dogajanja so vsekakor v mestu Pigadia, mesto, ki je bilo meni osebno takoj zelo všeč.
Ker je celoten otok precej gorat, je tu zelo priljubljeno pohodništvo ter treking, predvsem na severnem delu otoka, na južnem delu pa, kot sem že omenila, so zaradi primernega vetra aktualni vodni športi.

Upam, da sem vam s temi informacijami vsaj malce pomagala, če boste kdaj odpotovali na otok Karpathos in si želeli še kaj več, kot le poležavanje na plažiSmile… kar pa seveda tudi ni slabo. WinkBig Grin
Sicer pa … če vas še kaj zanima … pišite !! Lahko na facebook ali pa na mail.
Želim vam obilo zabavnih, sproščujočih trenutkov, veliko veselja, obilo sončka in seveda prijetno družbo … kamorkoli ste namenjeni.HeartSmileHeart

… naslednjič sledi druga destinacija … Katera? … to izveste v petek …