Potopis

Aug. 24, 2018

... izlet na otok Meganissi …

Omenjala sem že, da so iz letovišča Nydri kar dobre povezave … tudi z ladjo, tako sva se odločila, da se zapeljeva na sosednji otok Meganissi, si ga malce ogledava ter se hkrati razhodiva. Smile

Otok Meganissi je majhen in leži le nekaj kilometrov vstran od otoka Lefkada. Zanimiva oblika otoka ponuja lepe globoke zalive, notranjost otoka pa je zaraščena s starimi drevesi oljk. Zelo umirjen otok z majhnim številom prebivalstva in le posameznimi turisti je primeren za vse, ki se želijo v času dopusta odmakniti od hrupa in množice ter preživeti nekaj dni v popolnem miru.

Trajekt ima na otoku Meganissi dve postaji, prva je Spilia, druga pa Vathy, ki je v naslednjem globokem zalivu. Na pot sva se odpravila v dopoldanskem času, pot je bila kratka in kmalu smo prispeli v Spilio. Odločila sva se, da bova izstopila v Spiliji in se peš podala do Vasice Vathy, od koder sva se nato s trajektom vrnila nazaj v Nidry na otok Lefkada. Big
 Grin
V ribiškem pristanišču Spilia se je tik ob morju nahajala velika taverna, malce naprej pa se je ponujala prijetna urejena plaža. Takoj sem opazila, da je na tem otoku bistveno manj turistov v primerjavi z otokom Lefkada. Okolica zaliva je bila dokaj zelena in prijetna za pohajkovanje, pomirjajoče pa je deloval mir, ki ga je zmotil le kakšen pljusk morske vode.
Ob pristanku sva se napotila proti vasici Spartachori, ki leži tik nad pristaniščem Spilia (tega sva opazila že iz trajekta)Big Grin. Tudi vasica je delovala izredno umirjeno, prišla sva namreč v času, ko imajo pri njih čas za počitek, tako imenovano siesto, ob katerem so zaprte tudi vse trgovine (no, vsaj tu so bile)Blink.
Po krajšem posedanju v eni izmed tavern sva se napotila na pot. Cesta naju je vodila med starimi oljkami, kjer sva lahko videla le posamezne osle{#smileys123.tonqueout}, sicer pa je bila okolica precej pusta. Prispela sva do vasice Katomeri, od koder sva se po klančku spustila do zaliva, kjer je bila vasica Vathy. Okoli zaliva so bile razporejene stavbe, v pristanišču pa so bili ob privezih manjši čolni in jadrnice.

Ura še seveda ni bila primerna, tako sva zopet naletela na zaprte trgoviniceConfused, lokali pa so bili odprti, kjer sva tudi počakala na trajektSmile in se nato vrnila nazaj v Nydri.

Zaključna misel…. Če želite otok Meganissi obiskati s trajektom iz otoka Lefkada le za krajši čas, vam priporočam, da se odpravite na pot že zjutraj, ko je vse odprto, cena voženj pa je izredno nizka.

Narava, odmaknjenost, zalivčki, čista voda in prijazni domačini, to je prava kombinacija za oddih v pravem pomenu.Love

Ja, sedaj pa gre res že dopustniški čas h koncu in kmalu se bodo začele nove obveznosti … no, jaz, ki sem pa pridno delala čez poletje, si bom pa sedaj vzela malce dopusta.Big Grin

Imejte se skrajno lepo … in ... saj vem da morate biti delovni, pa kljub temu, vzemite si vmes malce časa zase, za družino in morda za kakšen vikend izlet…

… pošiljam vam prisrčne pozdrave … Heart

… in se še vidimo … Ljubica Smile

Aug. 17, 2018

... izlet z ladjo - 4.del …

Naš celodnevni izlet z ladjo se je počasi zaključevalWink…. Videli smo dve znameniti plaži otoka Lefkada to sta Porto Katsiki in Egremni, na slednji smo se tudi kopali, obiskali smo dve tradicionalni vasici na sosednjih otočkih Kefaloniji in Ithaci … in bilo je že pozno popoldan, ko smo zapuščali zaliv na otoku Ithaca, v katerem se je nahajala vasica Kioni, katero smo obiskali zadnjo.

Plovbo smo seveda nadaljevali … med otočki, ki jih je na tem področju kar nekaj in pot nas je nato pripeljala do otoka Meganissi, kjer se nahaja nekakšna kraška jama … toliko velika, da lahko vanjo zapelje ladja. Skratka, v planu je bil ogled te jame. Otok Meganissi se na eni strani zaključuje z dolgim repom in na njem se ta jama tudi nahaja. Zgodovinski viri pripovedujejo, da so se tu med vojno skrivale ladje oziroma podmornice.
Približali smo se jami, ki je že na daleč izgledala kot nekakšna velika odprta usta in res je bila toliko velika, da smo se zapeljali vanjo. Ob steni na eni strani jame smo lahko videli divje koze, ki so poskočno odhitele ven, ko smo se jim približali, ob pogledu na strop jame pa smo lahko videli male kapnike, ki so ponazarjali podobo kraške jame.
Zanimivo … Jamo smo tako videli, plovbo pa smo nadaljevali do naslednjega majhnega otoka imenovanega Skorpios, ki pa je sicer v zasebni lasti … nekoč mogotca Aristotla Onassisa, ladjarskega bilionarja.
Ladji sta se na enem predelu otoka Skorpios za krajši čas ustavili, kjer so se nekateri pognali v vodo, da se malce osvežijo, pogumni pa so v morje skočili kar iz zgornje palube …. seveda smo atraktivnemu skoku morali zaploskati.{#smileys123.tonqueout}

To je bil seveda zaključek izleta. Ladji sta se po krajšem postanku ponovno napotili naprej … tokrat nazaj »domov« Smile… proti letovišču Nydri, kamor smo prispeli ravno pravi čas, da smo se šli v hotel pripravit za večerjo, ki je tokrat zaradi daljšega potovanja še toliko bolj teknila.Big Grin

Izlet je bil čudovit, poln doživetij in ga vsem tistim, ki si radi nekako popestrijo dopustniške dni, vsekakor priporočam.

Dnevi dopustov se za večino žal približujejo h koncu, september se pač bliža in z njim se za mnoge začnejo nove obveznosti.
Želim vam prijetne tople sončne dni, kolikor jih je še ostalo.

… do naslednjega petka … Smile

… prisrčen pozdrav in obilo sončka vam želim Heart… Ljubica

Aug. 10, 2018

... izlet z ladjo - 3.del …

Od plaže Egremni smo se polni vtisov od čudovitega morja Lovevračali proti jugu … po isti poti, ob obali otoka Lefkada mimo plaže Porto Katsiki, ki je bila sedaj že popolnoma obsijana s soncem Smile… nadaljevali smo pot med otoki in tako prispeli ob otok Kefalonia.
Kar kmalu je bil pred nami zaliv, v katerem smo lahko videli različna plovila, v ozadju pa majhno vasico… Fiskardo seveda. Ladja je pristala ob pomolu in čas je bil za izstop...

Majhna tradicionalna vasica Fiskardo je s svojo pisano paleto barvnih hiš v nežnih pastelnih odtenkih pričarala simpatično podobo naselbine, poleg tega je bila okrašena tudi z bogato cvetočimi bugenvilijami, ki pa so v tistem času že kazale znake odcvetanja. Arhitektura in ambient vasice so nas popeljale za trenutek v preteklost … v čas Benečanov, pristanišče je namreč obkroženo s hišami v Beneškem stilu.
Strnjene hiše so se vrstile ob zalivu, ob katerih so bile pod velikimi senčniki razporejene mize in nas popotnike vabile, da sedemo in preizkusimo kakšno kulinarično dobroto,Big Grin trgovinice okoli zaliva pa so se v tistem času napolnile … od nas seveda,Smile saj je želel vsak izmed nas popotnikov vzeti s seboj kakšen spominek ali kakšen tradicionalni grški izdelek, ki jih je bilo seveda v ponudbi kar nekaj.
Čas je seveda ob posedanju, nakupih in ogledu vasice kar prehitro mineval … ura pa nas je že začela opozarjati, da se moramo ponovno vkrcati, saj nas je čakala še nadaljna pot.{#smileys123.tonqueout}
Ob otoku Kefalonia leži otok Ithaca in naš naslednji cilj je bila vasica Kioni na otoku Ithaca.
Otok Ithaca nam je bolj znan kot Odisejev dom. Majhen otok ima le malce več kot tri tisoč prebivalcev, vasice po otoku pa so barvite in preproste … najbolj znana med njimi je Kioni, ki leži na severu otoka in pravijo, da je postanek v tej vasici obvezen.Big Grin
Obšli smo severni del omenjenega otoka in po urci plovbe smo prispeli v globok zaliv, kjer je ležala vasica Kioni. Umirjena majhna vasica je v zalivu strnjena med pristaniščem, plažo in majhnimi hišicami pričarala domače vzdušje.Smile Zaliv so krasile različne jadrnice in čolni, ki so umirjeno lebdeli na vodni gladini, ob njih pa so se pod velikimi senčniki vrstile mizice … in čakale na nas.Big GrinWink
Ko smo se izkrcali, se je vasica seveda v trenutku napolnila in prijetni turistični živ žav se je razlegal povsod. Postanek je bil tokrat krajši … za pijačo in ogled{#smileys123.tonqueout} … in po eni urci smo se vkrcali nazaj na ladjo.
Plovbo smo nadaljevali … kam? {#smileys123.tonqueout}

… to vam razkrijem prihodnjič … Wink

… do takrat pa prisrčen pozdravHeart in obilo sončka vam želim … Ljubica Smile

Aug. 3, 2018

... izlet z ladjo - 2.del …

Naša plovba ob zahodni obali otoka Lefkada se je nadaljevala … plaža Porto Katsiki je bila že za nami, pred nami pa je bil pogled na navpične, pretežno bele pečine, ki so se dvigovale visoko nad morjem, morje okoli nas pa je bilo lepe modre (ne preveč temne) barve.Big Grin
Od daleč se je pod pečinami videl tanek bel pas, ki je ločeval morje od pečin in je sčasoma postajal čedalje bolj viden, morje pa je dobivalo lepšo in lepšo barvo, prelivajočo v turkiznih odtenkih. Približali smo se obali in pred nami je bila plaža imenovana Egremni beach. WowTežko je opisati občutek, ko vidiš tisto barvo morja v živo, eno je namreč videti nekaj v živo, povsem nekaj drugega pa je podoba na fotografiji. Morje se je od sonca bleščalo in nas na trenutke kar oslepilo. Prekrasna turkizna barva se je v vseh možnih odtenkih prelivala po obširni obali in nam ob pogledu nanjo jemala sapo.
Ladji sta se na večji medsebojni razdalji ustavili pred plažo, kjer smo se izkrcali in si privoščili kopanje ... in sončenje na obali seveda. Big Grin
Egremni beach je ena daljših plaž na otoku, saj naj bi merila okoli 2,5 km. Mi smo se ustavili na skrajnem južnem delu. Na tem predelu plaže ni bilo ničesar, saj je možno nanjo le z morske strani, na severnem predelu pa so po skalah urejene precej strme stopnice in je tako dostopna tudi peš.{#smileys123.tonqueout}
Večji okrogli beli kamenčki so pokrivali celotno plažo, ki so prehajali v morje najprej postopoma, nato pa se je precej hitro poglobila toliko globoko, da so lahko turistične ladje priplule skoraj do obale.

Skratka, uživali smo na plaži, mladina se je že takoj ob prihodu spuščala po toboganu z ladje, nekateri so skakali iz pomola, člani posadke pa so na žaru pripravljali meso in kar kmalu je tudi zelo lepo zadišalo.{#smileys123.tonqueout}
Po dobri urci smo se vsi vkrcali nazaj, pripravljeni na odhod in nadaljevali plovbo po programu … sledila je namreč vasica Fiskardo na otoku Kefalonia.Smile

… opis izleta se nadaljuje naslednjič … v petek seveda … Big Grin

… do takrat pa prisrčen pozdravHeart in obilo sončka Smile… Ljubica

Ali ste vedeli… ?:

… novembra leta 2015 je bil na tem področju hud potres, ki je na plaži Egremni vzel dve življenji… tu so se namreč skale odtrgale iz pečin in prekrile del plaže, tako je od takrat tudi podoba plaže malce drugačna.
… po mnenju vodiča Travel+Leisure naj bi bila plaža Egremni ena od 13-ih, kjer lahko vidimo najbolj »modro vodo« na svetu (tako pravijo) … jaz bi prej rekla »najbolj turkizno vodo«Big Grin

Jul. 27, 2018

... izlet z ladjo - 1.del …

Izleti z ladjico so se mi vedno zdeli zelo zanimivi … in lepo popestrijo dopustniške dniSmile. V letovišču Nydri, kjer sva dopustovala, je bilo možnosti izletov z ladjami dovolj in odločila sva se, da greva na enodnevni izlet, ki vključuje kopanje na eni najlepših plaž, to je Egremni beach, ki leži na zahodni obali otoka Lefkada, hkrati pa je bil v programu obisk dveh tradicionalnih vasic na sosednjih otokih (na Kefaloniji in Itaki) ter ogled jame na otoku Meganissi.

Ob pomolu sta zjutraj čakali dve turistični ladji (obe za isti izlet) in ko sva prispela, se je na obeh ladjah nabralo že kar nekaj turistovUnsure. Karto sva že imela, tako sva se seveda lahko vkrcala takoj, sicer pa so jih na pomolu še kar prodajali.

Ladji sta bili dokaj veliki, v treh nadstropjih, na katerih so bile velike zunanje palube, na spodnjih dveh pa tudi lepo urejene notranje kabine.
Čas je bil za odhod  in po zvočniku nas je pozdravil kapitan, nam zaželel lep dan in nam sporočil, da bomo najprej odpluli na predel morja, kjer se radi zadržujejo delfini, da si jih bomo lahko ogledali v njihovem naravnem okolju, nato pa bo sledila pot po programu.
Ladji sta pluli med otoki, saj jih je na tem področju kar nekaj, med potjo smo si lahko ogledovali zalivčke in kakšne pol urce kasneje smo že opazili »spremstvo«Wow. Delfini so plavali ob ladji, nekateri celo pred njo in ko sem jih tako opazovala, kako poskočno so plavali bočno, so dajali občutek, da se poigravajo z ladjo oziroma kot da želijo tekmovati, kdo bo hitrejši. Kar nekaj minut so nas spremljali, nato pa so se odmaknili … mi pa smo pluli naprej.
Obala otoka Lefkada nam je bila ves čas dokaj blizu, tako sva lahko videla tudi tiste vasice, ki sva jih predhodno že obiskala, kot so Sivota in Vasiliki. Big Grin
Na skrajnem južnem delu otoka je koničast rt s svetilnikom, obkrožen s čermi, ki smo ga obpluli in prispeli smo na zahodni del, kjer se je obala že takoj na začetku navpično dvigovala iz morja.  Raznobarvne skale so pričarale navsezadnje lepo podobo obale.
Omenjala sem že, da zahodna obala otoka Lefkada ponuja prečudovite plaže … in prva od teh je bila pred nami … Porto Katsiki. Ustavili se sicer nismo, smo pa imeli dovolj časa, da smo si jo lahko temeljito ogledali iz »morske« perspektive. Strme pečine rahlo obarvane v rdeče so se strmo dvigovale nad morjem, nad njimi so se videle zelene strehe restavracij, belo plažo, ki se je v zavetju pečin razprostirala ob čudovitem modrem morju, pa je že obsijalo sonce.Wow
Vožnjo smo seveda nadaljevali … Smile
Ob pogledu na celotno obalo so se pravzaprav videle le ogromne skala, med katerimi so bile majhne bele plaže … in sledila je naslednja znamenita večja plaža … Egremni beach… kjer je bil v planu tudi daljši postanek …

… nadaljevanje sledi čez en teden … Big Grin

… do takrat pa prisrčen pozdravHeart in obilo sončkaSmile … Ljubica